زندگی نامه لوییس باراگان به همراه اثار ,

۱۳۹۶/۲/۱۸ دوشنبه
(0)
(0)
زندگی نامه لوییس باراگان به همراه اثار
زندگی نامه لوییس باراگان به همراه اثار
لوئیس باراگان در گوادالاخارا، مکزیک متولد شد. آموزش های حرفه ای وی مهندسی بود که در سن بیست و سه سالگی موفق به اخذ مدرک شد. اما  مهارت های معماری وی خود آموخته بود. 
1920 سفرهایی به اسپانیا و فرانسه داشته و در در 1930 هم برای مدتی در پاریس زندگی میکرده و به سخنرانی های لوکوربوزیه توجه داشته است.
مدت زمانی که در اروپا بوده است را به مطالعه در مورد معماری بومی افریقا و مدیترانه توجه کرده است که مرتبط با فرهنگ و معماری زادگاه او است.
در اواخر 1920 با جنبشی همراه شد به اسم مدرسه گودالاخارا، که هدفش پایبندی معماری به سنت های منطقه ای بوده است.
اولین کارهای معماریش از 1927تا 1936 در شهرتولدش پایدار بود که بعد از اون به شهر مکزیک نقل مکان می کند و تا اخر عمر انجا میماند. 
وی را مینیمالیست مینامند با وجود اینکه بافت و رنگ ها در کارهاش خیلی مجلل هستند و پلان های خاص که دیوار هایش از گچ و تخته الوار استفاده میشد و اب هم برای ارتبط با محیط مورد استفاده قرار میگرفته است.
باراگان خود را معمار منظر میداند و میگوید :هر کاری از معماری که آرامش را بیان نمیکند، اشتباه است.
در اواخر دهه 40 به سبک شخصی خودش میرسه چرا که تا اون زمان بصورت بین المللی کار میکرد. 
از 43 تا 50 مشغول طراحی باغ Pedregan میشود.
در همین سال ها با chucho reyes اشنا میشود که وی یک باستان شناس و طرفدار فرهنگ مکزیک بوده است. و این باعث شد گرایش فرانسوی باراگان به گرایش مکزیکی تبدیل شود و اون به یک معمار ملی تبدیل شود.
باراگان یک مرد مذهبی بوده که در سخنرانی جایزه پریتکر هم این چنین عنوان میکند که : 
این غیر ممکن است که هنر و جلال یک تاریخ را دریابیم بدون پی بردن به معنویت مذهبی و ریشه‌های اساطیری یک اثر اینها هستند که مارا به جوابهایی برای خلق یک پدیده هنری میرساند . اگر یکی از این دو نبود دیگر اهرام ثلاثه و معماری باستانی مکزیک و معبد یونانی و کلیساهای گوتیک وجود نداشتند . 
او همچنین میگوید: به نظر میرسد چیزی که امروز در معماری اتفاق میفتدیا منتشر می‌شود از کلماتی مانند، زیبایی، الهام، جادو، طلسم و دلربایی و همچنین از مفهوم آرامش و سکوت، جذابیت و صمیمیت به دور است . من این را یک اعلام خطر میدانم. من از اینکه ممکن است در بعضی آثارم نتوانسته باشم حق مفاهیمی که در بالا از آنها یاد کردم بجا آورم معذرت می خواهم. انها همیشه نورهای هدایت گر من بوده اند.>> و در پایان سخرانیش در مورد هنر دیدن میگوید: <<چیزی که برای معمارضروریست اینست که بداند چگونه ببیند .منظورم دیدی است که به چهار میخ تحلیل‌های منطقی کشیده نشده باشد دیدی آزاد و تازه.>>
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتاب - فروشگاه ساز اینترنتیطراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتاب - فروشگاه ساز اینترنتیساخت سایت بهترین سایت سازطراحی سایت سایت ساز فروشگاه ساز ساخت فروشگاه اینترنتی